Rexel uratarinat

Jarnon tarina

“Tulin taloon vuonna 2007. Aikaisemmin toimin teknisenä myyjänä, nyt asiakkuuspäällikön tehtävässä asiakaskäynnit ovat erittäin tärkeässä roolissa. Työ on erittäin joustavaa, ja pystyy itse suunnittelemaan oman aikataulunsa. Omasta mielestä Rexel on hyvä työnantaja, ja sen vuoksi olenkin viihtynyt täällä pitkään.”

Asiakaspalvelu

Timon tarina

”Olen ollut töissä samassa talossa eri nimien alla vuodesta 1988 – ensin Asea Skandialla keräilyssä ja tavaran vastaanotossa, sittemmin ABB Asea Skandialla muissa varaston töissä sekä vientitehtävissä jatkaen elektroskandialaisena. 2008 jälkeen vienti käytännössä loppui ja kun tuli mahdollisuus siirtyä silloiseen asiakaspalvelukeskukseen, hyppäsin kelkkaan mukaan 2010 ja siitä lähtien onkin sutinaa riittänyt.

Tässä työssä viihtyy sen monipuolisuuden ja vaihtelun takia, vaikka vauhtia piisaakin. Rexeliläisenä voi olla tyytyväinen siihen, että aina on paikka löytynyt, missä on voinut olla hyödyksi. Huumori on talon väellä hallussa.”

Logistiikka

Maijan tarina

“Olen Maija ja olen työskennellyt Rexelillä kolme vuotta. Hain tänne töihin, koska työtunteja voi sopia joustavasti omien aikataulujen mukaan ja olin aiemminkin viihtynyt varastotyössä. Työskentelen parvella kerääjänä, tavaran vastaanotossa ja lähettämössä.

Tykkään työn fyysisyydestä, vaihtelevuudesta ja mukavista työkavereista. Suosittelen Rexeliä etenkin niille, jotka haluavat työskennellä opintojen ohessa tai muuten osa-aikaisesti."

Myynti

Tomin tarina

“Olen tullut Rexelille keväällä 2011 myymälävastaavan tehtäviin ja sen jälkeen on tullut tehtyä monenlaista työtä myyntiin liittyen. Maaliskuusta 2019 lähtien olen toiminut Lappeenrannan palvelumyymälän Myyntipäällikkönä. Oma työni on todella monipuolista, joten mikään päivä ei ole samanlainen. Koko ajan tulee opittua uutta, mikä pitää työn mielekkäänä ja onnistumisien kautta kannustavana.

Hyvä ja rento työilmapiiri sekä mukavat työkaverit antavat loistavat puitteet tavoitteiden saavuttamiseksi. Uralla eteneminen Rexelillä on vain itsestä kiinni. Kun heittäytyy täysillä hommiin mukaan, niin se myös palkitsee.”

Taloushallinto

Minnan tarina

"Työskentelen Rexelillä Finance Controllerina. Taustalta löytyy ulkomaan kaupan yo-merkonomi- ja insinööritutkinto. Jossain vaiheessa alkoi kasvaa kiinnostus talouden asioihin, ja lähdin opiskelemaan tuolloin työn ohessa taloushallinnon ammattitutkintoa. Muutto Oulusta pääkaupunkiseudulle antoi mahdollisuuden uusiin työtehtäviin ja vuonna 2015 aloitinkin Rexelillä ensin Controllerina äitiysloman sijaisena.

Työtehtävät sisäisen laskennan puolella ovat olleet laajat ja monipuoliset. Työnkuvaan sisältyy mm. myynnin ja katteen seuranta, osallistuminen kuukausittaiseen tulosraportointiin konserni- ja johtoryhmätasolla, budjetti- ja ennusteprosessivastuu sekä erilaiset kannattavuuslaskennat ja analyysit. Tämän työn suola onkin, että saa tehdä yhteistyötä laaja-alaisesti erilaisten ihmisten kanssa yli organisaatiorajojen. Tiivis yhteistyö lähimpien kollegoiden kanssa auttaa haastavissa tilanteissa ja voin aina luottaa siihen että apua saa, kun sitä tarvitsee.

Työnantajana Rexel antaa vastuuta ja luottaa siihen, että työt tulee tehtyä. Rexel työnantajana tukee jatkuvaa oppimista, ja opiskelinkin työn ohessa itseni liiketalouden tradenomiksi. Rexel tarjoaa halukkaille mahdollisuuden kehittyä ja tarjoaa hyvät uramahdollisuudet eri puolilla organisaatiota."

Verkonrakennus

Tuomaksen tarina

”Hei, Olen Tuomas Paijola, verkonrakennusorganisaation asiakkuuspäällikkö Vantaan toimipisteestä. Valmistuin tietoliikenneinsinööriksi ammattikorkeakoulusta vuonna 2002 ja muutaman vuoden työkokemuksen siivittämänä päädyin Rexelille keväällä 2007.  

Ensimmäiset vuodet olin enemmän myynnin taustatöissä, kunnes 2010 aloitin asiakasvastuulliset myyntityöt, joita teen nykyäänkin. Vastuullani on televerkkoyhtiöt ja urakoitsijat sekä muutamia sähköyhtiöitä ja alueenani koko valtakunta aina Sodankylästä tänne Etelä-Suomeen saakka.

Parasta omassa työssä on vapaat kädet. Meillä on tavoitteet käyntien määrän ja myynnin lukujen suhteen, mutta aika omatoimisesti saa itse vaikuttaa, miten käytännössä päivät muodostuvat. Lisäksi toimittaja- ja asiakasverkosto on erittäin mukavaa.

Suosittelen asiakkuuspäällikön tehtäviä Rexelillä ensisijaisesti henkilöille, jotka tykkäävät olla asiakasrajapinnassa sekä toimittajien kanssa tiiviissä yhteistyössä. Niille, jotka eivät kaihda matkustuspäiviä ja sitä, että välillä pitää venyä myös perinteisen 8-16 työajan päälle. Henkilöille, joilta löytyy halua naulata kauppoja ja motivaatiota pidemmällä tähtäimellä. Niille, joilla on halua löytää paikkansa ja voittaa asiakas puolelleen. Monesti se vaatii useamman käynnin ja tarjouksen, mutta on sitäkin palkitsevampaa.”