Uratarinoita


Asiakkuuspäällikkö 

 

Jarno:
"Asiakkuuspäällikön tehtävässä asiakaskäynnit ovat erittäin tärkeässä roolissa."

Kuuntele Jarnon mietteitä asiakkuspäällikön työstä Rexelillä >>

 

 

Asiakaspalvelu

Timo:
”Olen ollut töissä samassa talossa eri nimien alla vuodesta 1988 – ensin Asea Skandialla keräilyssä ja tavaran vastaanotossa, sittemmin ABB Asea Skandialla muissa varaston töissä sekä vientitehtävissä jatkaen elektroskandialaisena. 2008 jälkeen vienti käytännössä loppui ja kun tuli mahdollisuus siirtyä silloiseen asiakaspalvelukeskukseen, hyppäsin kelkkaan mukaan 2010 ja siitä lähtien onkin sutinaa riittänyt.

Tässä työssä viihtyy sen monipuolisuuden ja vaihtelun takia, vaikka vauhtia piisaakin. Rexeliläisenä voi olla tyytyväinen siihen, että aina on paikka löytynyt, missä on voinut olla hyödyksi. Huumori on talon väellä hallussa.”

 

 

Logistiikka

Maija: 
"Olen Maija ja olen työskennellyt Rexelillä kolme vuotta. Hain tänne töihin, koska työtunteja voi sopia joustavasti omien aikataulujen mukaan ja olin aiemminkin viihtynyt varastotyössä. Työskentelen parvella kerääjänä, tavaran vastaanotossa ja lähettämössä.

Tykkään työn fyysisyydestä, vaihtelevuudesta ja mukavista työkavereista. Suosittelen Rexeliä etenkin niille, jotka haluavat työskennellä opintojen ohessa tai muuten osa-aikaisesti."

Tsekkaa Maijan video » 

 

 

Myynti

Jyri: 
"Odotan innolla jokaista työpäivää ja sen mukana tuomia haasteita. Rexelillä on erittäin hyvät mahdollisuudet edetä uralla ja omat tavoitteet ovat aika korkealla!"

Entä mikä on työssä parasta? Muun muassa tähän kuulet vastauksen Jyrin kertomana:
Katso video Työ ja tekijä – Jyrin tarina >>

 



Tom

"Olen tullut Rexelille keväällä 2011 myymälävastaavan tehtäviin ja sen jälkeen on tullut tehtyä monenlaista työtä myyntiin liittyen. Maaliskuusta 2019 lähtien olen toiminut Lappeenrannan palvelumyymälän Myyntipäällikkönä. Oma työni on todella monipuolista, joten mikään päivä ei ole samanlainen. Koko ajan tulee opittua uutta, mikä pitää työn mielekkäänä ja onnistumisien kautta kannustavana.

Hyvä ja rento työilmapiiri sekä mukavat työkaverit antavat loistavat puitteet tavoitteiden saavuttamiseksi. Uralla eteneminen Rexelillä on vain itsestä kiinni. Kun heittäytyy täysillä hommiin mukaan, niin se myös palkitsee."

 

Emma:
"Olen tullut Rexelille huhtikuussa 2018 myyjäksi Tampereen palvelumyymälään ja saman vuoden joulukuussa siirryin myymälävastaavaksi. Pidän myymälätyössä siitä, että joka päivä on erilainen: on selvitettäviä asioita ja fyysistä tekemistä. Työ tiskillä on nopeatempoista, koska asiakkailla on yleensä tarve saada nopeasti ratkaisu ongelmiinsa. Ongelmien ratkaisusta saa onnistumisen tunteen.

Työssä ollaan myös paljon yhteydessä muihin yksiköihin. On ollut ilo todeta, että hyvä huumorintaju sekä avun antaminen ovat olleet läpi yhtiön yhteinen teema. Rexelillä omalla tekemisellä on valtava vaikutus siihen, miten ura kehittyy, koska yhtiö mahdollistaa etenemisen omia vahvuuksia hyödyntäen."

 

Osto

 Lari:
"Olen ollut Rexelillä ostajana vajaan vuoden verran. Alun opettelun jälkeen olen päässyt tehtäviin hyvin kiinni ja homma toimii. Työssäni pidän erityisesti sen vastuullisuudesta ja mahdollisuudesta olla osa Rexelin tarinaa.

Työyhteisö ja -ilmapiiri on rento, mutta samalla myös kunnianhimoinen. Apua olen aina saanut työkavereilta, kun sitä olen tarvinnut. Olen ollut tyytyväinen työhöni Rexelillä ja voinkin suositella Rexeliä lämpimästi työnantajana."

 

 

Taloushallinto

Minna:
"Olen työskennellyt Rexelillä 3,5 vuotta, Finance Controllerina. Suurimman osan työurastani olen tehnyt toisen yhtiön palveluksessa, lähinnä hankinnan ja sisäisten prosessien kehitystehtävissä. Koulutustaustasta löytyy ulkomaan kaupan yo-merkonomi- ja insinööritutkinto. Jossain vaiheessa alkoi kasvaa kiinnostus talouden asioihin, ja lähdin opiskelemaan tuolloin työn ohessa taloushallinnon ammattitutkintoa. Muutto Oulusta pääkaupunkiseudulle antoi mahdollisuuden uusiin taloushallinnon työtehtäviin ja vuonna 2015 aloitinkin Rexelillä Controllerina äitiysloman sijaisena. Jo vuoden päästä minut vakinaistettiin.

Työtehtävät sisäisen laskennan puolella ovat olleet laajat ja monipuoliset. Työnkuvaan sisältyy mm. myynnin ja katteen seuranta, osallistuminen kuukausittaiseen tulosraportointiin konserni- ja johtoryhmätasolla, budjetti- ja ennusteprosessivastuu yhdessä kollegan kanssa, erilaiset kannattavuuslaskennat ja erilaisiin projekteihin osallistuminen talouden edustajana. Lisäksi autamme johtoryhmää erilaisten analyysien teossa. Tämän työn suola onkin, että saa tehdä yhteistyötä laaja-alaisesti erilaisten ihmisten kanssa yli organisaatiorajojen. Tiivis yhteistyö lähimpien kollegoiden kanssa auttaa haastavissa tilanteissa ja voin aina luottaa siihen että apua saa, kun sitä tarvitsee.

Työnantajana Rexel antaa vastuuta ja luottaa siihen, että työt tulee tehtyä. Liukuva työaika antaa mahdollisuuden valita työajan joustavasti omalle työrytmille sopivaksi ja etätyökin on mahdollista ja joissain tilanteissa jopa suositeltavaa. Rexel työnantajana tukee jatkuvaa oppimista. Tälläkin hetkellä opiskelen työn ohessa ja suunnitelmissa on valmistua liiketalouden tradenomiksi keväällä 2019. Rexel tarjoaa halukkaille mahdollisuuden kehittyä, jos vain innostusta ja motivaatiota riittää, ja tarjoaa hyvät uramahdollisuudet eri puolilla organisaatiota."

 

 

 

Verkonrakennus


Tuomas:

”Hei, Olen Tuomas Paijola, verkonrakennusorganisaation asiakkuuspäällikkö Vantaan toimipisteestä. Valmistuin tietoliikenneinsinööriksi ammattikorkeakoulusta vuonna 2002. Tie vei hyvin nopeasti myynnin pariin ja parin paikan kautta sekä muutaman vuoden työkokemuksen siivittämänä päädyin silloiselle Elektroskandialle (nykyinen Rexel) keväällä 2007.  

Hain tuolloin uusia haasteita myynnin parista tukkupuolelta ja täällä oli sopiva paikka verkonrakennuksen piirissä. Ensimmäiset vuoden olin enemmän myynnin taustatöissä kunnes 2010 aloitin asiakasvastuulliset myyntityöt, joita teen nykyäänkin.

Vastuuna minulla on televerkkoyhtiöt (operaattorit, puhelinyhtiöt ja seutuverkot) ja urakoitsijat sekä muutamia sähköyhtiöitä. Vastuualueena koko valtakunta; aina Sodankylästä tänne Etelä-Suomeen saakka.

Päivittäinen työpäivä vaihtelee aika lailla, riippuen onko liikenteessä vai toimistolla. Toimistolla työpäivä koostuu tarjousten laskemisesta, tapaamisten sovitteluista ja tilausten käsittelyistä. Tienpäällä ollessani autossa menee iso osa ajasta.

Parasta omassa työssä on vapaat kädet. Eli saan itse sovittaa tapaamiset ja päivät hyvin pitkälle. Meillä on tavoitteet käyntien määrän ja myynnin lukujen suhteen, mutta aika omatoimisesti saa itse vaikuttaa, miten käytännössä päivät muodostuvat. Lisäksi toimittaja- /asiakasverkosto on erittäin mukavaa. Melkein 10 vuotta tätä jo tehneenä on ihmiset ja verkosto tullut tutuksi.

Edellä mainitut asiat ovat suurimpia syitä, että olen viihtynyt Rexelillä. Olen saanut paljon itse vaikuttaa omaan työnkuvaan, päivittäiseen tekemiseen ja myös pidemmän tähtäimen suunnitteluun. Kun on onnistunut tuloksia tekemään, niin on myös saanut tukea ja vapaat kädet sen suhteen.

Suosittelen asiakkuuspäällikön tehtäviä Rexelillä ensisijaisesti henkilöille, jotka tykkäävät olla asiakasrajapinnassa sekä toimittajien kanssa tiiviissä yhteistyössä. Niille, jotka eivät kaihda matkustuspäiviä ja sitä, että välillä pitää venyä myös perinteisen 8-16 työajan päälle. Henkilöille, joilta löytyy halua naulata kauppoja ja motivaatiota pidemmällä tähtäimellä työhön, koska valmista pöytää ei ole tarjolla, vaikka markkinat ja asiakkaat ovat hyvin muuttumattomia. Itse pitää se oma paikka löytää sieltä asiakkaan luota ja saada luottamus, voittaa asiakas puolelleen. Monesti se vaatii useamman käynnin ja tarjouksen, mutta on sitäkin palkitsevampaa.”